dilluns, 21 de març del 2016

Antología poética


Una antologia és un recull d'obres notables per algun motiu en particular, d'algú o alguna cosa específic ( literàries , cinematogràfiques , musicals, etc. ).
En el context literari, una antologia contindria una selecció de textos d'un autor. És comú en poesia ( antologia poètica) encara que també pot donar-se en altres gèneres, com faules, assajos o contes. L'antologia pot ser de naturalesa temàtica, literària o bé personal i arbitraria. Cada fragment ha de contenir:
Títol de l'obra i la part seleccionada. Nom de l'autor al final del fragment.
La paraula fragment a l'inici del text seleccionat.

EXEMPLE


He dormido


He dormido en el andén del metro,
—por miedo al despellejo de metralla—,
he dormido en el borde de la playa
y en el borde del borde del tintero.

He dormido descalza y sin sombrero
sin muñeca ni sábana de arriba
me he dormido sentada en una silla
—y amanecí en el suelo—.

Y la noche después de los desahucios
y los días después del aguacero,
dormía entre estropajos y asperones
en la tienda del tío chatarrero.

Crecí, me puse larga regordeta,
me desvelé, pero seguí durmiendo,
llegué a mocita dicen que a poeta,
y terminé durmiéndole al sereno.

Y a pesar de estos golpes de fortuna
ya veréis por qué tengo buen talante;
he dormido a las penas una a una,
y he dormido en el pecho de mi amante.

Gloria Fuertes

Nana a la nena de la pena


Nana nena
(duerme pena).
Nana nena,
yo te acaricio
la melena.
Nana nena,
mañana serás
más buena.
Nana nena,
te acunan los hippies
del Sena.
Nana nena.
No dormiremos
la Nochebuena.
Ahora sí,
duerme nena
duerme pena
nana nena…
(¡La que se duerme soy yo!)

Gloria Fuertes

Silencio de nieve


Ante postura amorosa,
ante paciencia rebelde,
silencio de nieve.
Ante mi entrega diurna,
ante mi herida reciente,
silencio de nieve.

Cuando grito la injusticia,
silencio de nieve.
Cuando grito que te quiero,
nadie me entiende.

Llamo al amor por su nombre
llamo a la puerta de enfrente;
no me importa que me queme,
llamo a tu llama,
silencio de nieve.

Gloria Fuertes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada